چرا دورۀ آموزشی‌ من طرفدار ندارد؟

با اینکه شما موضوعی درخشان را برای دوره‌ آموزشی خود انتخاب کرده‌اید، اما همچنان به‌نظر می‌رسد مخاطبانِ شما آن را دوست ندارند. حتماً گیج شده‌اید که چرا فروش زیادی ندارید و بازخوردهای خوبی دریافت نمی‌کنید.

برای اینکه به جواب برسید، باید به این سوال خوب فکر کنید:

آیا شما برای تاثیرگذاری روی رفتار یا اقدام مخاطب خود هم کار کرده‌اید؟ یا فقط دانش و مهارت را به او ارائه می‌دهید؟

بنظر شما تفاوت بین دانش، مهارت و رفتار چیست؟

یک اشتباهِ بزرگ برخی مدرس‌ها، ناشی از این است که درک نکرده‌اند بیشتر افراد با چه هدفی در یک دوره شرکت می‌کنند.

شاید تعجب کنید اما فراگیران، اغلب برای یادگیری دانش یا مهارت در یک دوره شرکت نمی‌کنند!

بلکه به این خاطر این کار را انجام می‌دهند که دوست دارند بتوانند آن دانش را به اقداماتی ملموس، اثرگذار و کاربردی تبدیل کنند.

در واقع فراگیران دوست دارند از طریق دوره شما، به کلید تغییر در رفتار حرفه‌ای‌ خود دست پیدا کنند.

در دنیای امروز دسترسی به محتوای آزاد و رایگان تقریبا در همهٔ زمینه‌ها بسیار راحت است و با یک جستجوی ساده به‌دست می‌‎آید. پس این سوال پیش می‌آید که دوره ما باید شامل چه مواردی باشد تا وجه تمایز قابل توجهی با این محتواها پیدا کند؟

به تصاویر زیر توجه کنید:

رعایت این ترکیب در تهیه محتوای آموزشی باعث می‌شود یادگیرنده با محتوا درگیر بماند و احساس کند با آموزشی ساختاریافته، منظم و طراحی‌شده بر اساس اصول آموزشی مواجه است که می‌تواند او را به اهداف یادگیری که مدنظر دارد برساند.

شما چه محتویاتی در بشقاب آموزشی خود قرار می‌دهید؟ از خواندن تجربه‌های خوب شما در تولید محتوای آموزشی لذت می‌برم. از آنها بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.